torsdag 23 september 2010

Pyjamas till M

Vi har bara två långbenta pyjamasar till M så när jag och en kompis hade sydag i lördags var det det första jag sydde. Först ut är nallepyjamasen:


Tyget kommer från en tygaffär i Linköping som jag inte kommer ihåg namnet på, mudden är från Jofotex. Mönster är ett mycket omgjort mönster från Ottobre nummer 5/07. Gillar det gulliga nalletyget som jag har sytt denna pyjamas i förut. Storleken är nog 86/92. Den är ganska stor för M men den går att använda om vi viker upp muddarna.

Det negativa är att kvalitén är lite tunt, önskar att det var lite tjockare för M vägrar att ha täcke på sig. Funderar på att sy en flanellpyjamas nästa gång. Har spanat in ett tyg på Tygverket på Söder, får se hur länge jag klarar av att stå emot att köpa nån meter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar