torsdag 16 september 2010

Apor på beställning


Innan sommar träffade jag en fd arbetskollega som hade sett det jag sytt och var intresserad av att beställa tröja och byxor till sin lilla kille. Eftersom vi båda har varit bortresta i omgångar så har det tagit lite tid att få klart beställningen men nu är tröjan och byxorna klara och väntar på att bli levererade.

Beställaren valde aptyget från S&S och jag trodde att jag hade så att det skulle räcka till en tröja men när jag började lägga ut mönstret visade det sig att så var inte fallet. Alternativen var då att antingen beställa mer tyg, sätta en enfärgad rygg eller enfärgade ärmar. Valet föll på det senare. Den svarta jerseyn kommer från JNY Design och mönstret på tröjan är ett omgjort bodymönster från Ottobre.

På byxorna var kravet att de skulle vara svarta samt att det skulle vara raka ben. Jag har tagit ett byxmönster från Ottobre och gjort om en och två gånger, från början var det mudd i midjan. Midjan fick istället resår. Byxbenen är raka men jag har satt i ett snöre längt ner så att de går att dra åt i fall byxan är för lång i början. Tyget är svart velour från Mjuka Tyger och resåren kommer från Bibbi.

Nu återstår bara överlämning och jag hoppas att mottagaren ska bli nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar