torsdag 9 september 2010

MiMeLin i egen hög person

För säkert ett halvår sedan sydde jag en tygdocka till M i Waldorfstil. Den fick namnet MiMeLin när Ms pappa döpte den. När jag hade lyckats bli klar med dockan tog det ytterligare några veckor innan den fick kläder och nu äntligen har jag lyckats fotografera dockan.

Det är inte den vackraste skapelsen men den har charm :).



Den är sydd av hudfärgad trikå från Tygpyssling och stoppad med tvättad ull från Ms plastfarmor. Mönstret kommer från en bok jag fick låna av min mamma "Lek med mjuka Dockor" av Karin Neutschütz. Tyget till kläderna kommer från S&S.

I tisdags hade vi ett födelsedagsbarn, M fyllde ett år. Detta firade vi i lördags med kalas för släkt och vänner. Grattis älskade lilla unge!

Här är en livebild på M i hans MiMeLin kläder.

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vad roligt att du vill hänga med på utmaningen:) Ju fler vi är desto mer inspiration och hjälp får vi utav varandra:) Jag har lagt till dig på listan så det blir enkelt för de andra att hitta till dig:)

    Lycka till!

    SvaraRadera