söndag 5 september 2010

Do redo-byxor

Ett par till byxor till sonen. Har ett helt gäng med kläder som jag och Ms papppa har tröttnat på och tanken är att de ska få nytt liv i kläder till M. Jag har varit lite dålig på att ta tag i detta men nu har jag i alla fall börjat.

Ett par gamla slitna jeans som jag har haft har blivit ett par muddjeans till M. Jag började med att klippa upp byxbenet i yttersömmen. Sedan lade jag på mitt byxmönster på tygbiten som jag klippt ut. Jag valde att behålla innersömmen på jeansen och sätta den på utsidan av byxorna. Sedan var det bara att sy ihop som man brukar med byxor. Mudden kommer från Ohlsons tyger. Satte lite mudd som dekoration på knäna innan jag sydde ihop benen. Fast jag bara mätte på fri hand så hamnade de perfekt när M provade byxan.



Byxan blev faktiskt riktigt bra. Det gamla slitna jeanstyget är mjukt och skönt och det känns bra att återanvända i stället för att slänga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar