måndag 25 januari 2010

Nya pyjamasar

Två nya pyjamasar! Storlek 68 på båda. Eget mönster men med underlag efter sparkdräkt från Ottobredesign nr 2006/5. Den första är sydd i ett tyg från Stoff och Stil som de sålde ut under vinterrean. Mudden är öven den ifrån Stoff och Stil. Det är ett jätte mjukt och skönt tyg och så är det så härlig färg tycker jag.


Den andra har ett tyg som är köpt från en tygaffär i Gnesta, Agnetas tyghörna. Det är Lillemans mormor som föll för detta tyg och jag kan inte annat än hålla med henne om att det är riktigt gulligt. Den ljusgula mudden gör att pyjamasen får ett lite extra mysigt intryck. Jag köpte lite för lite mudd tyvärr så det blev ganska korta muddar men jag tror att den kommer att räcka ett tag framöver ändå.



Jag blev mycket nöjd över mönstret och kommer helt klart att använda det igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar