lördag 22 september 2012

Mjukt och ekologiskt


En av mina favoritbutiker på nätet (Strömming) har länge satsat på ekologiska tyger och nu kommer hon att göra det fullt ut. Här ovan är ett tyg som ett företag som heter Nosh Organics tagit fram och som Strömming är återförsäljare till. Det är ett mjukt och fint jerseytyg som jag verkligen såg fram emot att få hem. Det är lite ont om just röda tyger. Jag passade på att sy en body i strl 74 till lillebror. Kommer nog dröja ett tag innan han kan ha den men det finns passande kläder i 68 nu så det räcker. Knäppningen i halsen är en enkel farfarsknäppning som gick hyfsat. Behöver träna lite mer på att få till sista sömmen längst ner men det är inget som syns om man inte vet om det.


Det här är ett tyg som Strömming själv har tagit fram och som är ännu härligare. Jag har inte så mycket av det men hoppas på att kunna utöka när jag åker till Syfestivalen om en månad. Lillebror fick denna i somras och vi använde den en hel del. Även storebror fick en tröja med samma färg på kantbanden. nu är det ju inte längre säsong för kortärmat och tills det blir det igen har lillebror vuxit ur sin body men kanske kan storebror ha tröjan även nästa sommar. Bodyn har knäppning över axeln.

2 kommentarer:

  1. Å så fina bodys och en söt liten lillebror också! Han måste vara jämngammal med vår lillebror :)

    Kul att du gillar Strömming och våra tyger. Får kommer det att komma med till syfestivalen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fåren kommer det definitivt bli mer av på Syfestivalen! Och jag hoppas det kan få följa med lite ränder oxå.

      Radera