fredag 21 september 2012

Lillebrors pyjamas


Eftersom storebror fick pyjamasar så var ju lillebror tvungen att få nya han med. Fast den största anledningen var att jag hittade inga i 62-68 som lillebror nu har. Vilket var konstigt eftersom jag visste att storebror hade haft ett helt gäng. Så jag sydde dessa två och en till som jag har visat tidigare. Det turkosa blev lite stor i halsen men annars är båda jätte bra och han kan ha dem ett tag framöver.

Några dagar senare bestämde jag mig för att det nog var dags att sortera alla barnkläder efter storebror i samma veva som jag plockade undan lillebrors urväxta. Och vad hittar jag då i en av lådorna, jo en hel påse full med strl 62 som jag hade glömt bort. Tyvärr är de flesta redan urväxta men några pyjamasar hittade jag som passade :) Nu är i alla fall alla kläder sorterade och placerade efter storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar