onsdag 12 september 2012

Beställning av en fd kollega





En fd kollega hörde av sig för några veckor sedan och gjorde en beställning på kläder. Dels några saker som var klara och så dessa som jag sydde upp efter hennes val. Tröjorna är i strl 80 och pyjamasen i 86 (fast jag märkte tyvärr fel). Jag hoppas att det kan komma en live-bild framöver och att ni kanske kan få se den. Var riktigt roligt att sy ett så stort plagg i Dino-tyget eftersom man får se hela mönstret. 

Sömnaden gick smärtfritt och det var bara när det var knapparna som skulle i som det blev problem. De jag hade bara fyra bruna knappar kvar. Som tur var så hade jag en som jag hade försökt få fast på ett annat plagg där det blev för många tyglager så knappen lossnade. Den tog jag, perfekt för annars hade de fått vänta några dagar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar