måndag 17 september 2012

Fina Dalarna

 Min morfar kom från en liten by i norra Dalarna och där har vi tillbringat många lov, både sommar och vinter. Nu hoppas jag att mina barn ska få samma möjlighet. Vi har i och med att vi flyttade till Linköping fått 1,5 till 2 timmars längre bilväg men det gick riktigt bra att åka upp i somras. Det är riktig nostalgi att åka upp och det är alltid lite konstigt att det inte är som när man var liten men nu skapar vi egna minnen jag och familjen. I somras var vi uppe ett par veckor och njöt att fjälluften, tyvärr var det en hel del regn.

Det här tyget påminner mig mycket om alla semestrar i Särna. Dalahästarna finns ju lite överallt i Dalarna. Det har bara blivit en body än så länge men jag är ändå sugen på att köpa lite mer för att ha i lager. Får se hur det blir.






2 kommentarer:

  1. Vilket ljuvligt tyg..! Har du så man kan beställa något av det?
    Tänkte kolla också om du har några haklappar kvar, jag såg ett inlägg om det fast det var nog ett tag sedan de var till salu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det de vita med prickar? Har inga kvar och tyvärr inte heller något av det tyget.

      Jag har lite grann kvar av hästarna. Maila mig om vad det är du är intresserad av för plagg så kan jag titta.

      Radera