onsdag 1 februari 2012

Trollkofta


Första gångerna jag sydde kantband gick det helt okej och jag tänkte att det här är ju inga problem. Det skulle jag inte tänkt. Nu är det hoppstygn mest hela tiden! Jag har provat olika inställningar men det vill sig inte riktigt ändå. Men det är väl bara att träna vidare.

De här två har jag i alla fall sytt, det är en del hoppstygn men inte så att det inte går att fixa till i efterhand (Jag är för lat för att sprätta, måste få till sprättekniken). Koftorna har legat tillklippta länge och jag har börjat klippa ut nytt, det mesta i små storlekar till knodden men om jag börjar få till kantbanden så ska jag försöka sy upp ett lager och kanske vara med på en marknad i sommar. Koftorna är i strl 56 och 62 och efter eget mönster. Tyget kommer i från Mjuka Tyger och är velour. Kantbanden är jersey men var jag har köpt det tyget kommer jag inte ihåg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar