onsdag 8 februari 2012

Hjärtan på tråd



När jag och min man gifte oss hade jag en brudbukett med rosa rosor och hjärtan på tråd. Efter bröllopet torkade jag buketten men valde att testa att se om jag kunde få rötter på "Hjärtan på tråd" kvistarna. Efter bara några dagar såg jag att det fungerade och efter att vi kom hem från bröllopsresan kunde jag plantera dem. Nu växer det och den snart fyra år gamla plantan lever för fullt. Den får kanske stå ut med att bli lite bortglömd ibland, precis som maken tyvärr, men finns ändå kvar. Men kärlek ska vårdas ömt och det ska vi nog ta och göra en helg i mars när mina föräldrar kan passa sonen. Bäst att passa på innan knodden kommer.

Den här tröjan klippte jag ut i september för att den skulle skickas till en liten tjej som fyllde 1 i augusti och som vi av en slump hamnat på kalas hos. Tyvärr blev den liggande men så innan jul när vi skulle upp till trakten där flickan bor. Paketet lämnades över personligen men eftersom mamman inte var hemma så väntades det med paketöppning. Har fått se en bild och tröjan ser ut att passa och kommer förhoppningsvis att passa några månader till, kanske kan den få se solen i sommar.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig berättelse om hjärtan! Jättesöt hjärtetröja.

    SvaraRadera
  2. Gullig berättelse och va roligt att ha kvar hjärtanen på tråd! =o)

    Söt tröja!!

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja det känns jätte kul att ha dem kvar.

    SvaraRadera