söndag 19 februari 2012

Ms rum


 Inte syrelaterat men jag har målat i alla fall. Vi bor i ett nyproducerat hus med enbart vita vägar. För att få Ms rum lite roligare valde jag och maken att måla en vägg. Vi (eller faktiskt mest jag) målade grönt längst ner och så ljusblått på övre halvan. Lämnade fyra vita moln och så blev det gräs och himmel. Jag hade sedan tidigare hittat wallstickers med en bondgård som M fick i julklapp. Jag och maken blev nöjda och M var jätte glad och satt i sin säng bredvid mig och pekade ut olika djur.



Idag har jag varit med min mamma på Syfestivalen. Vi var där i 4,5 timme men det går så fort. Höll lite i plånboken för jag har inte sytt upp de tyger som jag köpte i höstas. Men det blev två olika velourer från A&H, ett jerseytyg från densamma, "djurtåget" från Lilofant och brun interlock från JnyDesign. Sen tygblöjmönster från Emiliten och ett klänningsmönster från Onion. Jag ångrar lite att jag inte köpte lite fler av de sänkta tygerna från Lilofant och Jny men det rusar i väg i pengar i alla fall och det är fullt i alla tyglådor så det är lite vettigt att inte köpa för mycket. Får hoppas att jag har hunnit sy upp lite fler tyger till höstens Syfestival och att jag tar mig dit.



3 kommentarer:

  1. Helt otroligt fint! Jag blir helt galet inspirerad!

    SvaraRadera
  2. Ursnyggt! Vad duktig du är på att måla också!

    SvaraRadera
  3. Kommenterar igen. Så fint det ÄR! Och en praktisk fråga: Hur har du hänt upp den där ikea-grejen i grönt? Har en likadan i blått. Måste man borra i taket?

    SvaraRadera