onsdag 22 februari 2012

Velourtröja i lyckad färgkombination

Nån gång i höstas såg jag ett blogginlägg där det var en tjej som visade en massa fina "killkläder" som inte var så stereotypa. Bland annat var det en tröja som var grön och lila randig. Sedan dess har jag varit sugen på något liknande. Jag har inte hittat någon liknande tröja eller tyg men kom på att en grön tröja med lila detaljer kanske skulle vara snyggt. Jag köpte grön Hilcovelour av Tygpyssling i höstas och på Syfestivalen i november köpte jag Hilcomudd i mörklila av Karinottilia. Sen har tygerna legat...

För ett par veckor sedan lyckades jag ta mig i kragen och sy tröjan eftersom M var i behov av en ny. Jag har utgått från ett Ottobremönster men gjort om lite på alla möjliga ställen. Stickade ner raglansömmen med avig täcksöm. Det blev ett litet hoppstygn på ett ställe tyvärr men annars gick det bra. Jag gillar färgkombinationen och så passar den så bra till Ms röda hår. Lycka är också att M blev jätte glad när han fick den, oftast brukar han inte bry sig så mycket så den måste ha fått ett bra betyg :).

1 kommentar: