torsdag 2 februari 2012

"Piskar" och "orjmar"



M har börjat växa ur sina tröjor och jag har därför börjat sy lite nytt. Först ut är en tröja i tyget Folklore Fish som fanns hos Strömming för ett tag sedan. Jag köpte det direkt när Strömming fick in det men sen har det legat till sig i lådan. Nu förstår jag inte varför för det blev jätte fint som tröja och M blev nöjd, det är ju "piskar" på.


De här grå byxorna klippte jag till för ett tag sedan av en rest bit. De har legat och väntat på att jag ska orka ta tag i dem. När jag sydde tröjan bestämde jag mig att sy klart även byxorna. De har besparing bak och jag har stickat ner sömmen med coverpron. För att få lite roligare framsida sydde jag på fickor av en bit elefanttyg.

Tröjan är i strl 98 och byxorna i strl 92 men lite korta. Tyget till byxorna kommer från Stoff och Stil.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar