onsdag 2 maj 2012

Mysiga kaniner

Det här tyget vann jag när Strömming hade en give away för ett tag sedan (ganska länge sen). Jag tycker att det är jättefin och har snålat på det men så ville jag gärna sy något till knodden i det och här är resultatet. Det är lite för skarp färg på det orangea men den mysiga blå färgen kommer till sin rätt. Provade en ny knäppning som blev helt ok förutom att det blev lite rynkigt när jag bandkantade med coverlocken. Jag börjar bli kompis med den men det är inte alltid den gör som jag vill. Men har lärt mig att ibland kan det vara bra att skjuta på tygremsan lite så att det inte blir att den bromsas i bandkantningsapparaten och i och med det gör så att det blir rynkigt.

Knodden har fått ett vräkningsdatum! Jag hoppas att jag inte ska behöva använda det men det är skönt att ha ett slutdatum i alla fall. Än så länge har jag inga känningar att det skulle vara på g men det kan ju gå fort (hoppas :)).

1 kommentar:

  1. Så snyggt med det orange kantbandet! Med en sån snygg body väntandes måste ju suget att komma ut öka markant!

    SvaraRadera