lördag 12 maj 2012

Nu är han här! och Bambubody

I måndags kom lilla lillebror. Åtta dagar fick jag vänta men sen blev det fart och jag hann vara på förlossningen i två timmar så var han ute.  Vilken skillnad mot storebror som tog 12 timmar på sig efter det att vi kommit in. Lillebror sover och äter och myser med familjen. Storebror är stolt och tycker att det är helt ok att ha fått en liten bror. Han klappar och pussar och skrattar när lillebror rör sig och låter. 

BB-kläderna i strl 50 passade bra, de kommer inte kunna användas så länge men jag ser hellre att de passar bra än är alldeles för stora. Har ytterligare två bodies i strl 50 men dem tror jag jag ska försöka sälja istället. Vi har en del kläder i den storleken efter Melker och det går inte åt så många plagg så länge inte lillebror börjar kräkas, än så länge har vi klarat oss med bara ett par stycken.

Här nedan är en bild på en body som ska säljas till en bekant. Den är sydd i bambuinterlock från Strömming Design. Det är härligt mjukt och mysigt. Kantbanden är i jersey och kommer från JNY om jag inte missminner mig. Knapparna kommer från Assunta Store. Jag beställde knappar från dem i strl 16 och 20 och hade tänkte att använda de i strl 16 till kläder, tyvärr så valde jag fel röd färg, den är lite mer orange än kantbandet så det fick bli den större storleken på denna body. Mönstret på bodyn är eget.


3 kommentarer:

  1. Grattis till lillebror! Härligt att storebror är så glad! =o)
    Ta hand om er!
    Bodyn är också fin såklart! ;o))

    SvaraRadera