onsdag 2 februari 2011

Sniglar till M

När jag ändå hade rätt färg på tråden i symaskinerna fick M en snigeltröja. Tyger som nedan och mönster samma som tidigare tröjor.



Vi hoppas på att det inte är långt kvar innan vi kan få se sniglar på riktigt. Tänk vad skönt det ska bli när våren kommer och det blir varmt. M slipper overallen och jag slipper klä på honom så mycket kläder. Idag är det härligt vårväder med rejäla vindar. Men än är det långt kvar innan det blir varmt, fast man kan ju alltid hoppas.

Just nu håller jag på att klippa till lite pyamasar till M och så lite andra kläder både till M och till andra. Idag ska jag åka iväg och se om jag hittar ett skrivbord som jag kan ha som syplats. Det vore oerhört skönt att få en egen plats till sysakerna.

1 kommentar:

  1. Åh superfin:) Snyggt med knäppningen på axeln, sådana detaljer som jag drar mig för:) Här i skellefteå har vi ännu inte mördarsniglar och sånt. Eller de är i sådana fall väldigt få. Men när jag var i uddevalla levde jag i skräck, det kryllade av dem. Men snurriga sniglarna väcker som tur var inte samma äckel:)

    SvaraRadera