fredag 25 februari 2011

För lite tyg och lösningen...

Fick en beställning av min syster igen. Snurriga sniglar och vita velour byxor skulle det vara. Bodyn syddes utan några större problem. Valde en fuskomlottmodell, strl 62, fast den blev nog mot strl 68. Sniglarna från Znok och mudden från Ohlssons tyger.

Sedan var det dags för byxorna. Var lite osäker på om jag hade tillräckligt, mitt minne svek mig inte, det saknades ca 10 cm på längden för att det skulle bli ett par byxor. Så ut på stan och se om det fanns någon vit velour med bra kvalité, icke sa Nicke. Det fanns bara tunna velourer i vit. Hem igen och så klura lite, hade inte tid att beställa hem. Kom på att besparingar är ett bra sätt att "förlänga" tyget. Det gick hem hos syster och här nedan ser ni resultatet. Besparingen på framsidan hamnade nog lite mitt på knät men det tycker jag inte gör något när det inte är i storlek för bebis som kryper.

Har gjort egna "tags" att sätta på kläder som ska säljas och ges bort. Utskriven text på skrivare och så en färglagd stämpel.



1 kommentar:

  1. Jättegulligt set. Om du inte beskrivit varför skulle jag ha trott att sömmen var en fin detalj:)

    SvaraRadera