tisdag 1 februari 2011

Gör om, gör rätt


Fick en beställning på body och byxor i strl 50 av min mamma. Jag fick välja tyg och mönster, valde snurriga sniglar och minskade ner ett kuvertbody mönster. Sydde klart... sen insåg jag att den blev på tok för smal. Inget jag ville kände att jag kunde skicka till mamma med gott samvete. Jag tyckte själv inte det var några problem att få på smala kläder på M när han var ny född men alla barn är ju olika och bebisen som skulle ha den kunde ju vägra ha så smala kläder. Jag har därför valt att behålla den själv. Vem vet kanske M kan få ett syskon så småning om och då är det ju bra med en påfylld garderob.


Det var bara att börja om igen med ett bättre mönster. Ritade lite bredare samt att jag gjorde en fuskomlott. Den här gången blev jag nöjd med resultatet. Byxorna är sydda i röd velour från Hilco med röd mudd från Ohlssons tyger. Jag hoppas att min mamma och mottagaren blir nöjda med resultatet.

Lyckad body

Mindre lyckad body

5 kommentarer:

  1. vi får hoppas på en smal liten syster/bror inom en framtid då :=) Båda vart i allafall superfina tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Jättefint set! Härligt med rött till sniglarna.

    SvaraRadera
  3. Jaa, vilket underbart set. Håller med..hatar när sånt händer.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Synd att My har vuxit ur strl 50 (för en evighet sen) annars hade jag köpt dem av dig. Hon var/är rätt smal över kropp och armar och det har aldrig varit några problem med smala kläder,snarare så att de har varit de enda som suttit någolunda ok på henne :)

    SvaraRadera
  5. Fina bodys! Synd att den första blev för liten, hoppas den kommer till användning :)

    SvaraRadera