tisdag 22 februari 2011

Klänning till mig

Min pappa fyllde 60-års för några veckor sedan och vi skulle till Söderköpings brunn för att fira honom. Jag ville ha en ny klänning och letade runt i affärerna men hittade inte det jag var ute efter. Hemma låg det ett par meter prickigt tyg som jag köpte förra våren för att sy en klänning men det blev aldrig av. Nu låg det hemma och ropade att det minsann skulle passa perfekt till en födelsedags middag. Köpte en nödlösning och åkte hem och kikade i de sömnadsmagasin jag har hemma. Hittade en klänning i ett Burda tidning från sommaren, ballong modell och puffärmar.

Sömnaden flöt på och det hela tog ca 3 kvällar. Varför syr man inte oftare till sig själv? Det är så kul!


Klänningen sitter bra förutom just under bysten, den blev lite stor där. Löste det med att sätta ett band där. Eftersom jag var under tidspress, varför börja i tid liksom :), så hann jag inte justera det. Till nästa klänning ska jag ha med tid och rita om mönstret lite. Har nämligen fått en lite informell beställning av min syster om tärnklänningar i denna modell. Hoppas bara att jag har en provdocka tills dess för jag tror att det kan hjälpa mycket om jag ska sy till andra och inte kan prova hela tiden under sömnaden.

3 kommentarer: