söndag 27 februari 2011

Nåldynebroderi


Förra helgen spenderade jag lördagen i min mammas sällskap på Syfestivalen i Stockholm. Tyckte att det var lite lagom mucket folk denna gång. Kändes mindre trångt än de två gångerna som jag tidigare har varit där. Jag var ute efter nya tyger och planerade att gå på ett par workshops. Köpte först lite små bra att ha-saker, tex nya nålar, symaskinsolja mm. Sen kom jag fram till Znoks plats, mycket tyger att välja på men begränsade mig till ett nedsatt elefanttyg och turkosa verktygstyget. Fick lite extra av det senare eftersom det var en stuvbit. Tack Jenny! Sen bar det vidare till Mjuka Tyger, här blev jag lite besviken för det fanns inte alls lika mycket tyg som vid höstens Syfestival. Hittade inte det jag letade efter så jag fortsatte till JNY Design. Här var det slutsålt på mycket av tygerna. Hade spetsat in mig på de bredrandiga tygerna och på frottéer, men dessa var tyvärr slut. Köpte tillslut en meter av det gulblå kanintyget samt de supersöta vilda djuren i blått (dessa blev en stor favorit när jag kom hem!). Köpte ett poplintyg med bilar från Nea Nobelle. Från Nea Nobelle hade jag dessutom vunnit en biljett till Syfestivalen så jag fick gå ingratis i år.

Sen testade jag och min mamma att kvastskaftvirka. Kul och snabbvirkat!

När vi skulle gå så kände jag att det var dags att slå till på ett broderi som jag spanat in sen förra året. Fingerfärda har så mycket fina broderier att köpa, och jag har varit sugen på att prova sen jag såg deras kuddar för första gången. De säljer en nåldyna i lagom storlek och den köpte jag. Var i behov av en nåldyna så det var ju perfekt.

Började redan på söndagen att brodera den och sen satt jag varje ledig stund några dagar. Jätte kul var det och jag är så sugen att köpa en kudde. Tyvärr kostar de ganska mycket så jag från nog vänta ett tag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar