måndag 26 april 2010

Prickar och kladd

Lilleman äter nu mat för fulla muggar och hakklappar går det åt en hel del. Hittade för några veckor sedan ett tyg med prickar i massa färger på Åhlens som jag köpte lite av. Är lite dålig på vad tyget heter men det är inte vaxduk utan mer som plastad vävd bomull. Köpte också lite snedslå som kantband. Fick dock komplettera med några meter eftersom jag tog till lite väl i underkant.

Är sugen på att köpa lite mer av tyget och sy stolkudde till Lillemans Tripp Trapp.

När jag ändå satt och klippte och sydde så vart det några extra så är någon intresserad så är tre till salu, en i varje färg. 50 kronor per hakklapp + frakt.


4 kommentarer:

  1. de blev superfina ju :)
    tyvärr äter ju jasmin ganska bra redan så jag "får inte" sy såna :P

    SvaraRadera
  2. Åh de är ju helt ljuvliga! Jag skulle jättegärna vilja ha en men jag har lovat mig själv att inte handla några bebissaker innan vi har gjort ultraljud, åtminstone. Kanske det går att reservera en? :)

    Kram!
    Cissi L

    SvaraRadera
  3. Cissi, jag kan sy en till, till bara dig som du kan köpa när du vill!

    SvaraRadera
  4. Åh vad snäll du är! Maken är övertygad om att vi ska ha tvillingar, vi har det i släkten och han har kusligt ofta rätt, han har någon slags intuition, sån där man brukar säga att kvinnor har, haha, så därför är jag lite extra försiktig med att handla än, ifall vi behöver dubbelt av allt :)

    SvaraRadera