måndag 3 maj 2010

Somriga elefanter

Äntligen börjar det kännas att det är vår i luften, det är så skönt att kunna gå ut med Lilleman utan att klä på en massa kläder. Det börjar till och med att vara varmt i långärmat så nu är det dags att börja sy t-shirts. Har inte sytt kläder på ett tag nu men har inte haft tillräckligt med motivation men när jag nu sytt de två tröjorna nedan så känner jag mig riktigt laddad. Här ska sys mer!

Jag använde ett body-mönster från Ottobre 6/07 som jag kortade av ärmarna och grenen på. Tygerna kommer från Jofotex och Znok. Den limegröna mudden kommer från S&S.

3 kommentarer:

  1. Åh jättefina!!! Lyckostar, här uppe i norr går jag runt i dubbla tröjor och en jacka:(

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill ha en av nästan allt du visar här! Sjukt fint! Om ungefär en månad får jag återkomma och kanske lägga någon liten beställning, om du har tid, då har vi varit på ultraljudet och jag har lovat mig själv att vänta med att shoppa bebissaker tills dess.

    Kram!
    Cissi L

    SvaraRadera
  3. Åh vad fina! Jag har också köpt det gula elefanttyget. Känn så somrigt och häligt! :)

    SvaraRadera