fredag 9 april 2010

Påsk, tyger och body

Lillemans första påsk firades hos min svärfar med familj så det har varit lite uppehåll på syandet. Nu är jag laddad för att ta tag i lite syprojekt, bland annat ett spjälskydd samt napphållare. Har beställt ringar till napphållarna från en tjej som kallar sig Sygryn. Nu har jag fått dem och så har jag beställt lite tyg som ska passa.

I paketet som ligger och väntar på posten så finns det Hilco-velour samt lite smått och gott. Är nyfiken på Hilco-velouren som så många säger är av riktigt bra kvalité.

Några veckor innan påsk fick Lilleman en ny body som jag inte hunnit blogga om än. Det är flodhästtyg från Jofotex och brun mudd från densamma. Gillar den bruna mudden till tyget Det blir lite mjukare än om jag hade haft svart mudd. Bodyn är ett omgjort mönster från Ottobre Design 6/07 och i storlek 74.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar