torsdag 22 april 2010

Spjälsängsskydd

När vi köpte spjälsäng till Lilleman så bestämde jag mig för att sy ett eget spjälskydd. Beställde ett tyg från S och S samt var på Olhsons Tyger och köpte skumgummi. Sen har allt legat i några månader och väntat! Men så igår så tog jag i saken och sydde ett skydd, inte tog det så lång tid heller. Nu är tanken att jag ska sy ett matchande lapptäcke, men det kan nog ta lite tid innan det blir klar.


Lillemans söta gosedjur som han fått av moster M, "tant" I, "tant" E och mormor. Täcket har jag stickat.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Såg ditt fina spjälsängsöverdrag. Har just bestämt mig för att sy ett eget o undrar om du snälla kan tipsa om hur man gör?

    Mvh
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Det var inte svårt att sy. Klippte upp skumgummi efter den höjd jag ville ha samt mätte upp längden och bredden på sängen. Klippte tre delar av skumgummit. Sen mätte och klippte jag upp tyget, tog 2 ggr höjden plus 2 ggr tjockleken på skumgummit. Sydde ihop det till ett rör och drog in skumgummit i röret. Sedan sydde jag för hand fast snören att knyta fast skyddet i spjälorna med. Jag tog två snören på varje sida men skulle jag göra det igen skulle jag sätta dit minst det dubbla.

    Jag hoppas att det kan hjälpa dig i din sömnad. Annars är det bara att höra av dig igen.

    SvaraRadera