tisdag 20 april 2010

Nya mössan med matchande scarf

Nu när det börjar bli varmt ute så behövde Lilleman en ny mössa som är lite tunnare. Hade lite gult kanintyg kvar som jag tänkte att det kunde passa. Gillar den klart gula färgen så här til våren. Och de små kaninerna är ju så söta.

Jag har tidigare försökt mig på att sy en mössa med fleecetyg på insidan men den blev så dålig men skam den som ger sig så jag gjorde ett nytt försök. Med lite hjälp av Alvineas mönster på mössan så lyckades jag hyfsat. Gjorde mössan lite lägre och lite mindre eftersom Lilleman inte har hunnit växa i de storlekar som är uppritade.

Sydde med overlocken vilket jag tror så här i efterhand var lite dumt för sömmarna blir så tjocka. Nästa mössa sys med raksöm, sömmarna behöver ju inte vara speciellt stretchiga. Har inte satt på något MiMeLin märke på dessa, blir lite slarvig när det bara är till Lilleman.

För att matcha så sydde jag även en scarf/dreglis i samma tyg.

Kanintyget kommer från JNY Design och fleecen i scarfen kommer från Panduro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar