söndag 7 oktober 2012

Till maken


Bestämde mig för att sy ett par tröjor till maken i födelsedagspresent. Han var i behov av nya t-shirtar med lite färg så jag passade på :) Ritade av en gammal avlagd tröja som jag först klippte sönder sedan försökte jag få till ett bra mönster efter den. Köpte randigt i blått och rött från Tygaffärn och så hade jag tidigare köpt ett par meter randigt från Lilofant i ljust turkost och brunt. Använde vit söm för enkelheten skull, både att jag slapp trä om maskinen samt att det inte behövdes mer färg än det redan var. 

Maken blev glad och först trodde han att jag köpt dem men insåg sedan att de var hemsydda. Och glad blev han för det :) De sitter helt okej och äntligen är t-shirtarna riktigt långa i midjan, maken har nämligen ganska lång överkropp och många tröjor blir lite korta. 

Fler tröjor kan det nog bli i framtiden men först ska det sys en fleeceoverall till lillebror och en fleecejacka till storebror.



1 kommentar: