torsdag 25 oktober 2012

Mysig fleecejacka

Idag kom första snön! Kanske lite tidigt för att vara här i Linköping men den är nog bara här för att hälsa på några timmar.

Sydde för ett tag sedan en fleecejacka till M. Samtidigt som jag planerade och sydde den så hade jag planer för en till som skulle vara fodrad. Nu har jag lyckats sy den! Den har legat utklippt ett tag (sen den förra jackan syddes) och jag har saknat inspiration för att sy den. Andra plagg har blivit klara och jag har klippt ut nytt men den kändes så tråkig att sy av någon anledning. Såna plagg är så skönt att bli klar med, tyvärr ligger det en till sån i högen, en overall till A men kanske blir den klar innan han har vuxit ur den :-).


Jackan är sydd i röd boucléfleece från Ohlssons, röd- och vitrandig jersey från Tygaffärn och mudden är från Stoff och Stil, och så dragkedjan som kommer från Bibbi. Tröjan gick snabbt att sy när jag väl tog tag i den och den är så mjuk och go. I morgon är det utefotografering av Ms förskolegrupp och jag tänkte att han skulle få ha den på sig. Får väl se om personalen hinner få av ytterjackan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar