måndag 1 oktober 2012

Dopkläder


Fick en beställning på kläder till två tjejer. Kläderna skulle användas när minsta flickan skulle döpas. Vilken ära! Mamman hade hittat ett tyg hon ville ha och med lite pusslande så fick jag till det så att tyget räckte, det är ett tyg som inte längre produceras. Deerdoots klövertyg med blå klöver. Och så röda kantband och röd dekorstickning. Kjolen är efter ett nytt egenritat mönster och klänningen är egenritat det med men det gjorde jag för länge sedan. Strl 98 på kjolen och 74 på klänningen. Klänningen blev något stor men små bebisar växer fort så snart kommer den att passa helt. Sydde även en applikation på en dregglis, förhoppningen var att tyget skulle räcka till en ny dregglis men det gjorde det tyvärr inte så det fick bli en applikation. Men både jag och beställaren blev nöjd med denna "räddning".





5 kommentarer:

  1. Vilka fina! Men vad nervöst att sy KLÄDER på beställning, djupt imponerad av de som fixar det.

    SvaraRadera
  2. Superfina! Det där klövertyget är ju en riktig favorit!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Tyget är så himla fint. Synd man missade det en gång i tiden

    SvaraRadera
  4. Tack! Beas - det är nervöst att sy på beställning men samtidigt roligt.
    Alice BraLLan - jag köpte för lite så nu är det slut, fast det har å andra sidan räckt länge, har snålat på det :)

    SvaraRadera
  5. Mina tjejer var så fina i dessa kläder! Tack Linnea!!

    SvaraRadera