tisdag 23 oktober 2012

Syfestival och nya tyger

I lördags var jag och min mamma på Syfestivalen i Stockholm. Även om namnet säger sömnad så är det egentligen en hantverksmässa med allt från pärlor, garner och tyger till workshops. Jag var framför allt där för att köpa tyger och känna av atmosfären. Mamma skulle köpa ny symaskin så det blev en hel del provande för hennes del. Jag själv började med ett besök i Znoks monter för att sedan gå vidare till Strömming. Det blev bara inköp från dessa då jag tycker att deras kvalité är super och dessutom hade jag en begränsad budget. Tyvärr missade jag att hämta en vinst från ett annat företag vilket känns jätte tråkigt för hennes tyger har otroligt fina mönster.

Om ni är det minsta hantverksintresserade så rekommenderar jag att ni åker till Stockholm i februari och går på Syfestivalen då.

Här är de tyger som fick följa med hem:

Öko-tex jersey

Öko-tex jersey

Ekologisk jersey

Ekologisk jersey

Ekologisk jersey

Ekologisk jersey

Ekologisk jersey

Jersey

Sen hämtade jag ullinterlock som jag tdigare hade beställt hos Strömming. Detta finns i svart, svart med vita ränder och svart med vita stjärnor. Dessa tyger är främst till mina barn men om du vill ha ett ekologiskt, mullingfritt ullplagg hör av dig så kan jag se om jag har kvar så det räcker om inte så kan jag mot extra kostnad beställa hem mer om det finns kvar. 

Var även en sväng förbi en stor tygaffär i Kungens Kurva och köpte vit fleece till mössor och halsdukar/dregglisar.

Sammanfattningsvis en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar