torsdag 26 maj 2011

Min syhörna


Tycker själv att det är jätte roligt att se hur och var andra sitter och syr. Så nu tänkte jag dela med mig av min lilla syplats.

Efter att vi flyttade vid årsskiftet fick jag möjlighet att ha en egen liten plats att sitta och sy vid. Förut satt jag vid matbordet i köket och var därför tvyngen att plocka bort symaskinerna när jag var klar. Visst funkar det men det är så mycket lättare och roligare att ha dem framme så att när lusten faller på är det bara att sätta sig.

Jag köpte ett skrivbord på IKEA, ett likadant som vi har till datorn. Köpte hyllplan på IKEA och konsoler på en byggmarknad. Som ni ser så är hyllorna ganska överfulla men jag försöker att ha det mest behövliga framme och lägger resten i byrån. Under hyllorna har jag en "gardinspiral" (en inplastad metalltråd med krokar på slutet). Här hänger min broderade nåldyn, saxar, undertrådsrullehålaren, mm.


I byrån finns de flesta av mina mjuka tyger, i en garderob står det två kartonger med andra tyger. I nedersta lådan finns utklippta mönster och annat smått och gott. På hyllan står mina böcker och tidningar med mönster Och så står mitt syskrin som jag fick av min man för några år sedan. Lite tyger som ska klippas till brukar ligga på hyllorna oxå.


Ja nu har ni sett hur jag brukar sitta och sy även om det när bilderna togs var nystädat. Kan meddela att det inte alltid ser så ut ordningsamt ut. Fast eftersom jag sitter i vardagsrummet så måste jag försöka hålla lite ordning.


1 kommentar:

  1. Åh vilken fin hörna du har! Ser jättemysigt ut och vilken fin sylåda du har högst upp på hyllan. En sån vill jag också ha!

    SvaraRadera