söndag 15 maj 2011

Dockans nya pyjamas

Jag har varit ute i förrådet och hämtat in lite leksaker jag lekte med när jag var liten. Bland annat denna babydocka. Hon låg naken och lite smutsig i en låda, stackarn. Sydde en pyjamas av lite spilltyg. Går inte åt så mycket tyg när dockan är 30 cm lång. Ritade upp ett mönster efter att ha mätt dockan på alla möjliga håll och det funkade riktigt bra. Nu ska jag bara sy dagkläder oxå, ett par byxor och en omlottbody. Drar mig för den senare eftersom det blir ganska pilligt.


Hon ser ganska grym ut på bilden men i verkligheten är hon ganska bebissöt. M är inte så fascinerad av dockor än mer än att det är kul att peka ut var ögon, mun, tåt mm sitter. Men när han börjar tycka det är kul att klä av och på och ta hand om andra så tror jag att dockan kan hitta en plats i hans lilla hjärta. För hoppningsvis kan han hitta på ett fint namn till henne också för jag kan inte komma på vad hon hette när jag var liten.

1 kommentar:

  1. Åh, det är ju likadant tyg som jag sydde en pyjamas till vår son av. Häftit att se det nån annanstans. :)

    SvaraRadera