onsdag 1 juni 2011

Gula glada elefanter





Två gula elefant-tröjor blev till en dag när solen sken. En i strl 80 och en i strl 86, den senare var till Melker och den andra är till salu. Mönstret är eget med knappar i ena axeln. Tyget kommer från Jofotex.

För ett tag sedan fick Znok in det fina dinosaurtyget, jag köpte en meter och passade samtidigt på att köpa lite andra tyger. Jag missade det fina vita Deer-tyget så nu sitter jag och väntar på att det ska släppas mer, vill ha! Har sytt av flera av tygerna jag köpte men har inte hunnit redigerat bilderna än. Är svårt att få tid att både sitta vid datorn och vid symaskinen när solen skinner och det är varmt ute. Just nu försöker jag främst att få lite tid att sy men snart finns det nog ingen tid till det heller. Jag har varit arbetslös under våren men nu fått ett jobb, tyvärr kommer jag att ha 1,5 timmes bilväg enkel resa. Att sitta vid symaskinen känns som ett minne blott redan nu. Jobbet är i alla fall tidsbegränsat till årsskiftet så efter det så hoppas jag på att få ett jobb här i stan. Det var ju pendlingen vi ville slippa när vi flyttade från Stockholm.

2 kommentarer:

  1. Grattis till jobb, men förstår att det känns jobbigt med resvägen. Två dagar i veckan reser jag 1,75h enkel väg, men tycker det är så pass långt att jag sover kvar då. Hoppas du hittar något närmare framöver!

    SvaraRadera
  2. Fast det jag från början skulle skriva var att tröjorna är jättesöta! Vilken urfint mönster!

    SvaraRadera