torsdag 28 april 2011

Favorittyg

När jag var på syfestivalen i februari köpte jag lite av JNYDesigns söta små vilda djur. Det är härligt mjuk borstad interlock. Så fort jag visade tyget för M blev det en favorit. Han tog genast tyget som sitt. Han fick ett litet hörn och nöjde sig med det. Sen har tyget blivit liggande, sylusten har varit lite avsaknad och jag hade inte riktigt bestämt mig för vad jag skulle sy. Så kom jag äntligen på det och sömnaden gick som en dans. Här är resultatet:


En tröja sydd efter mönster från Ottobre men röd mudd från Ohlssons tyger. Knappar från Babythings.se.

Sydd ett par matchande byxor till i röd Hilco-velour köpt från Nea Nobelle på Syfestivalen i höstas. Enkel modell som jag sydde "pressveck" på för att de skulle bli lite roligare. Det är underbar röd färg på dem!


2 kommentarer:

  1. Jättefint set och va skoj med pressvecken.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, tycker själv att det blev lite gulligt med vecken.

    SvaraRadera