torsdag 21 april 2011

Nya namnlappar

I förrgår fick jag en lapp från posten om att jag hade ett rek att hämta. Tyvärr kunde jag inte hämta det förrän igår, men vad gör det när man väntar på något gott. Det var ett litet paket från Hong Kong. Och i det låg mina 300 namnlappar. Hurra, jag som bara hade ett par gamla kvar.

Har tidigare beställt från minanamnband.se men har hört så mycket gott om worldwidelabels.net på olika bloggar så jag tänkte att jag skulle prova. Beställde 31 mars och de kom den 18 april, helt ok tid på leveransen. Beställde inte så många nu första gången eftersom jag ville se att allt funkade som det skulle och det tycker jag att det har gjort. Lapparna ser fina ut och stämde bra överens med de färger som jag valde, kanske något ljusare gult men det gjorde inget.


Det var väldigt enkelt att beställa. Tänkte att jag skulle skriva hur jag gjorde för er som inte har beställt tidigare.

- Först letade jag letade upp ett teckensnitt jag ville ha på fonts.com
- Gjorde sedan ett exempel i bildprogrammet i datorn. Jag valde oxå storlek på lappen, den ska anges i inches på worldwidelabels.net, en inch är 2,54 cm.
- Gick sedan in på worldwidelabels.net där jag valde "2 colors text woven label" .
- Sedan valde jag hur många lappar jag ville ha.
- Skriv sedan in vad teckensnittet heter, du behöver ha två teckensnitt i fall ditt första val inte fungerar.
- Välj färg på text och bakgrund på www.worldwidelabel.blogspot.com
- Skriv i om du har några speciella instruktioner. Det glömde jag att göra, skrev inte ens vad det skulle stå på lappen.
- Sedan är det bara att betala.
- Nu skickar du ett mail med en bild på hur du har tänkt att lappen ska se ut.

- Jag fick svar på morgonen efter det att jag skickat mailet. Då kom det en bild på hur de hade uppfattat att lappen skulle se ut. Se bilden nedan.
- Jag kontrollerade och godkände, sedan skickades ordern till fabriken. Sista mailet från dem fick jag den 2 april och den 18 april fick jag brev om att hämta ut ett rek på posten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar