onsdag 27 april 2011

My som applikation


Fick en beställning av tjej, vi gick i samma klass under mellanstadiet. Hon önskade en body med den grekiska bokstaven lilla m (my). Ni kan nog gissa vad hennes dotter heter. Beställaren ville ha en enfärgad body och jag hade inte så mycket att välja på tyvärr. Bodyn blev gul med röda kantband och applikationen i samma färg. Strl 68 och knäppning i axeln.


En klänning beställdes oxå. Nu skulle det vara mönster och det blev fordonstyget. Jag fick välja färg på kantbandet och efter en hel del funderande och jämförande så valde jag rosa. Har länge velat sy denna kombination. Mönstret är eget och nytt så jag hoppas att den ska passa. Kan hända att den är lite stor, men på beställarens önskan sattes det dit extra knappar så att det går att korta av axelbanden.

Beställningen är skickad i dag och jag hoppas att beställningen ska falla i smaken för hela familjen.

3 kommentarer: