torsdag 31 mars 2011

Randigt á la "Mini a ture"


Jag har inte stickat mycket på sista tiden men så fick jag ett ryck och började på en tröja till M. Han har inte någon stickad tröja nu och jag tycker att det både är praktiskt samt gulligt med stickade tröjor. I höstas började Drops sälja ett nytt garn med alpacka och ull, jag köpte fem nystan i olika färger när de hade introduktionsrea. Nu bestämde jag mig för att de skulle bli en randig tröja till M. Följde ett mönster i en av Garnstudios kataloger, men eftersom jag använde en tjockare garnkvalité fick jag räkna om lite grann.

Fick komplettera vissa av färgerna eftersom det gick åt lite mer än vad jag hade hemma. Som tur var var vissa samma färgbad och de som inte var det gick ändå i samma nyans.


När jag i helgen satt och surfade runt efter ett par ofodrade galonvantar till M fick jag se denna. Viss likhet eller hur?! Lite komiskt att det fanns en liknande tröja som den jag gjort.

Multicolor - klicka för större bild

2 kommentarer: