torsdag 24 mars 2011

Godispåse till hunden



Strax efter att vi flyttade till Linköping fick vi en ny familjemedlem, hunden Alice. Alice är en 1 årig pomeranian tik som min mamma äger. Hon fick flytta in hos oss eftersom jag länge har varit sugen på hund och först skulle ta en valp av min mamma men efter lite funderande från min och min mammas sida så bestämde vi att det var bättre för oss och för hunden om Alice flyttade istället för valpen Ida.

När Alice kommit började vi gå en kurs på en hundklubb och jag insåg att det skulle vara praktiskt med en liten godispåse att ha hundgodiset i när vi tränar. Har sett såna på hundutställningar mm men skulle inte på någon hundutställning på ett tag samt att det är ju kul att sy själv. Letade lite i gömmorna och fann ett grönblommigt tyg från Stoff och Stil jag köpte för ett tag sen och vaxduk från Rusta. Ett hängselspänne från Bibbis textil hjälpte till att få påsen på plats på kläderna.


Lite justeringar behövs, dels så behövs det ett snöre i öppningen så att det går att minska öppningen och så vore det bra om knäppet satt lite annorlunda t ex på en ring så att den kan snurra lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar