fredag 25 mars 2011

Sparskydd till bilen

Nu när det är vår och blött och kladdigt blir Ms fötter inte så trevliga att ha mot ryggstödet i bilen. Jag har planerat länge att jag ska sy ett sparkskydd men inte kommit mig för det. Men när skorna blir så leriga så var jag så illa tvungen. Tog lite mått och valde ett lite kraftigare tyg, bävernylon som jag köpte för ett år sedan för att sy ett vindskydd till vagnen men som inte blev av. Sydde lite raksöm och sydde på en ficka av ett loppisfyndat tyg. Nu hamnade fickan lite för långt ner men det är lite att titta på.

Har sytt på snedslå för att kunna knyta fast med men funderar på att ändra och sy knapphål så att jag kan sätta huvudstödets stålpinnar igenom. Då hamnar fickan lite högre och skyddet sitter lite stadigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar