torsdag 4 november 2010

Första plagget i höstutmaningen

Nu äntligen ska jag visa första plagget jag sytt i höstutmaningen. Den blev klar för ett par veckor sedan men jag har faktiskt inte hunnit visa förrän idag.

Det första jag har sytt är en röd kjol. Den är riktigt jul röd. Tyget är manchester från S&S och är ganska tunnt. Kjolen är fodrad med rött foder från Tygverket på Söder. Mönstret kommer från en Burda tidning men är lite justerat. Jag gjorde en riktig tabbe när jag sydde den. Jag hade mätt upp så att jag skulle välja rätt storlek men den blev ändå för stor när jag provade den. Hade dock inte sytt i fodret än så det var inga större problem att sy in den lite. så jag mätte först ena sidan och sydde. Sen tog jag den andra sidan (trodde jag). Det visade sig att jag hade sytt in på samma sida två gånger, klantigt! Kunde fixa till det lite men mäter man så sitter inte dragkedjan i bak riktigt rakt.

Nu ska jag bara hitta ett tyg att sy en överdel av. Håller på att sticka en kofta men det är kul att ha lite fler alternativ.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du vill vara med i min utlottning!
    Och vilka fullkomligt underbara barnkläder du gör! Hur fina som helst!
    Ha det gott!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  2. Vad fin, duktigt. Jag har inte vågat mig på att sy till mig själv ännu :).
    Älskar dina elefantbodys.

    Kul att du vill vara med i min tävling också.

    /MIa :)

    SvaraRadera
  3. Härlig kjol i höstens mörker! Enkel och snygg modell, passar nog till mycket, bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Roligt att hitta till din sida och roligt att du är med i min utlottning!

    Kram skogsflickan

    SvaraRadera