söndag 31 oktober 2010

Del två i systers beställning


Har fått rapport att mottagarna till bodyn och byxorna i förra inlägget samt setet i detta inlägg blev mycket glada. Kul när främmande människor gillar det man syr, även om syster har varit med och valt tyget.

Det här setet består av body, byxor och en hjälmmössa. Tyget kommer från Jofotex förutom mudden som är från S&S och kantbandet från JNY Design. Mönstret till bodyn är samma som nedan. Mönstret till byxorna kommer från Meedom form 2, tyvärr blev jag inte riktigt nöjd så jag fick göra några justeringar och kommer inte att använda mönstret igen. Kanske skulle jag ha tagit form 3 istället för att få det så där härligt pösigt som jag gillar. De turkosa byxorna var ett omgjort mönster från Ottobre.

Försökte hitta naturfärgad mudd i nån tyg affär i Stockholm för jag hade inte tid att beställa men det verkar omöjligt, var på tre ställen, Ohlssons, Dollys och Tygverket. Hade vit mudd hemma så det fick bli det. Ska förhoppningsvis kunna bunkra på Syfestivalen på fredag. Nån mer som ska dit?

2 kommentarer:

  1. Åhh jisses vilket fint set! Får man beställa ett sånt utav dig?! Vad skulle det gå på i så fall?! Förövrigt älskar jag det du gör! såå vackra och fina mönster!! :) //Johanna

    SvaraRadera
  2. Ja visst går det att beställa ett sådant set. Tyvärr har jag inte just det tyget kvar, men om du är intresserad av annat tyg så går det bra. Du kan väl maila mig så att jag har en adress till dig.

    SvaraRadera