onsdag 14 augusti 2013

Sy garderoben med en plan

Ja det ska jag försöka göra under hösten. Min plan ser ut som nedan. Om jag hinner med allt eller om det kommer ta lite längre tid är frågan just nu. Jag ska satsa på att sy de plagg som jag har mönster och tyger till först sedan syr jag de andra. Ska i alla fall bli väldigt kul.



Byxan Thurlow och blusen Alma kommer från Sewaholic. Klänningen i beige med luftballonger kommer från denna tutorial och resterande kläder kommer från Sy! Från hoodie till skjortklänning av Jenny Hellström Ruas. Tygerna längst till vänster är från en utförsäljning som var här i Linköping (Nygårds Anna) i våras. Jag hade tyvärr inte så mycket pengar så det blev inte än dessa. Tror att hon har det varje år så nästa gång får jag fylla plånboken lite mer innan jag går dit, och fylla på rejält med pengar i parkeringen för det tog ganska lång tid att få tygerna tillklippta. Tyget med luftballonger kommer från Stoff och Stil och det med rosor från mrsBao.

Kommer försöka uppdatera när jag är klar med varje plagg och till slut visa alla samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar