lördag 17 augusti 2013

Stickad evighetskofta


Den här koftan Har jag stickat på i evigheter, eller inte stickat hela tiden utan den har legat i perioder. Den är stickad efter ett mönster hos Garnstudio och även garnet är deras.

Jag började nog för ett par år sedan. Jag ville ha en mörkblå kofta men hittade ingen att köpa så jag tänkte att jag kunde sticka en. Jag köpte garn och började. Stickade lite i taget men så blev jag gravid och jag började med en filt till bebisen istället. Så blev jag klar med filten och stickade lite till på koftan. Sen kom bebisen och att sticka var lågprioriterat. Men så tog jag med mig koftan på semestern och den blev äntligen klar.

Det har inte gått så enkelt att sticka den, jo första biten men sen när det var ärmhål och axlar som skulle stickas så har jag repat upp och lagt till i omgångar. Nu är den i alla fall färdig och jag är nöjd, lite trång mellan axlarna bak men det är inte så att det stör. Den är ganska tjock och kommer nog passa bra i höst och under vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar