fredag 19 juli 2013

Välkommen hem, Vera


Jag har köpt en provdocka, en Lady Valet. Hon har fått namnet Vera och familjen välkomnar henne med öppna armar :). Barnen tyckte hon var spännande och blev överlyckliga när jag byggde båt av hennes kartong.

Vera är köpt från singermachines.co.uk i England och det tog ca en vecka från att jag beställde henne tills dess att hon blev levererad till dörren. Hade lite strul i början när jag beställde eftersom det blev ett avbrott när pengarna skulle dras och företaget inte fick korrekt bekräftelse. Jag fick därmed skicka kopia på kontoutdrag och med det så kunde företaget skicka Vera. Att få henne direkt till dörren hemma var ju suveränt, speciellt eftersom maken och barnen var hemma och kunde ta emot. När jag kom hem från jobbet sprang äldsta sonen mot mig och berättade att jag hade fått en present. Han var lika lycklig som jag :).

På bilden ovan så har Vera på sig en tröja som jag sydde för någon vecka sedan. Mönster Simone och tyget kommer från memba.se. Jag har kantat med samma tyg som tröjan och tycker att det ger ett mer harmoniskt intryck än om jag hade valt ett enfärgat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar