torsdag 18 juli 2013

För längre användningstid


Fick en förfrågan om jag kunde sy två tröjor i en kunds egna tyg. Inget jag brukar göra men tyckte att det var okej. Kunden ville ha ärmar som man till att börja med veck upp och när tröjan började bli lite kort så skulle det gå att vika ner ärmen. Fick fundera lite på hur jag skulle göra det för att slippa att sömmen skulle synas när ärmen var uppvikt. Löste det och sen var det bara att sy.

Kantbanden är efter kundens önskemål på klövertröjan och på elefanttröjan fick jag ge några förslag på tyger som gick ton i ton med färgerna på elefanterna. även om jag har en hel del enfärgat för kantband och muddar så var det inte mer än 2-3 färger som gick bra i färg och kunden valde grönt.

Så skönt det är med sommar! Jobbar denna vecka sen är det semester i två veckor. Det blir härligt för just nu är det intensivt på min arbetsplats. Första veckan blir det lite dagsutflykter, andra veckan blir det festival och besök hos svärfar. Vill ni besöka en familjefestival med härlig stämning och vacker musik så rekommenterar jag Urkult.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar