tisdag 26 juli 2011

Stjärnklart

Här är en tröja som jag gjorde till Skruttis för ett tag sedan. Gula fina stjärntyget från Jny Design med grön jersey från Znok. För att göra något annorlunda och inte bara en enkel tröja valde jag att göra en applikation i samma gröna tyg som ärmarna. Tröjan ser inte så rolig ut på bilden men är riktigt sommarfräsch i verkligheten. Den har inte blivit överdrivet använd men jag hoppas att det ska komma lite mer varna sommardagar innan hösten och stjärnhimlen visar sig.



Nu har jag jobbat på nya jobbet i snart 6 veckor. Det är verkligen tufft att pendla, är verkligen imponerad av min pappa som i många år har pendlat och suttit den tiden i bilen varje dag.

I fredags var det en sorgens dag för många och jag sörjer med Norge. Det är så ofattbart att något sådant kan hända och framför allt hur någon kan göra så mot andra människor.

Jag sörjer även min morfar som dog på fredagmorgon efter en längre tids sjukdom. Morfar blev 90 år gammal och var pigg och frisk tills han för ca 8 månader sedan fick sin diagnos. Så många fina minnen jag har med morfar, hoppas att mina barn ska få ha den möjligheten att ha bra kontakt med mor- och farföräldrar.

4 kommentarer:

  1. Verkligen sommar fräsch tröja! Så tråkigt med din morfar men du får försöka glädjas åt att han fått leva så länge som han fick och varit pigg dessutom.

    SvaraRadera
  2. Verkligen supersöt tröja... en sån som man vill ha själv, fast man är vuxen :).

    SvaraRadera
  3. En sommarglad tröja, med fina kontraster av detaljer.

    SvaraRadera
  4. Tack!

    JuMel - ja, jag har tänkte mycket på just det att han har varit så pigg, han har haft tur.

    SvaraRadera