fredag 29 juli 2011

Min första Gynther-skjorta



Som jag skrev för ett tag sedan har jag köpt Gynthers bok med mönster på barnkläder. Har ritat av några mönster men bara hunnit sy denna. Det är en skjorta i strl 2 år som sitter perfekt på Skruttis. Tyget är ett gammalt påslakarn som jag köpt på någon second hand här i stan. Det är ganska vältvättat men inte för slitet utan mjukt och skönt. Tycker om att det är lite diskret blommigt. Den mörkblå tvärslån kommer från Ohlssons tyger.

Det var en jätte bra skjorta att ta med när vi för några veckor sedan var utomlands. Lagom tunn så att den inte blev för varm men stoppade ändå lite av solens strålar.

(Skjortan är något skrynklig på bilden, anledning - den hann bli använd innan jag hann fota den och sen har jag faktiskt inte orkat ta fram strykjärn och strykbräda.)

1 kommentar:

  1. Gillar dessa Gyntherskjortor, din blev jättefin! Det där mönstret fast i annan färg har jag själv haft på örngott när jag var liten, gillade det mycket då, o även nu.

    SvaraRadera