söndag 19 juni 2011

Om man inte hinner sy...

...kan man ju alltid förbereda sig inför då man har tid. Det har jag gjort genom att köpa två nya böcker och lite nya tyger.

Tycker det är synd att det inte finns så mycket roliga mönsterböcker på svenska. Har länge tänkt köpa boken "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år" av Gynther och slog till för ett tag sedan. I samma beställning så köpte jag även en annan mönsterbok, nämligen en japansk bok med tunikor i. Den är skriven av Yoshiko Tsukiori och finns på japanska och finska, valde den senare. Jag kan inget av språken men har en vän som är finskspråkig så jag kan nog få hjälp av henne med översättningen om det skulle behövas. Har inte hunnit sy något ur böckerna än men har bläddrat i dem en del och försökt välja modell att sy först.

Har även köpt och beställt lite olika tyger.

"DEER" - Gul/Brun
Znoks Deer

Tyg - Blå Hjärtan

Tyg - Turkos Klöver
Hjärtan och klöver från Liandlo


Nu är jag även sugen på att beställa lite vävda tyger från karinottilia.se. Och snart får Strömming.se in nya tyger. Jag kommer bli ruinerad :)

1 kommentar:

  1. Åh! En kompis till mig har de där japanska mönsterböckerna och jag har sytt en del från dem. Det går helt okej fastän man inte förstår vad som står... Bla sydde jag en klänning dom jag har använt massor. Lycka till med sömnaden :)

    SvaraRadera