torsdag 2 juni 2011

Linne till mig


Jag vill gärna hinna sy till mig själv lite då och då men tiden räcker inte till alla gånger. Nu har jag i alla fall tagit mig lite tid att göra ett mönster till ett linne och hunnit sy klart det dessutom. Tyget är köpt för något år sedan på Ohlssons tyger. Har hunnit använda linnet några gånger och det sitter bra förutom att axelbanden är lite långa. Det är ju enkelt åtgärdat men risken är att det tar ett tag innan jag fixar till dem.

Prio ett just nu borde vara att laga lillemans nalle som han har med sig till dagis. Tycker det är så tråkigt när man köper fina och inte helt billiga gosedjur och så går de sönder efter några månader. Nalle är ett måste nu när lilleman ska börja gå på dagis längre dagar. Har i veckan skolat in honom med att äta och sova där och igår morse var han ledsen när jag lämnade honom. Inte kul att se sin älskling bli så ledsen när man går. Men det går nog över på ett par dagar. Han trivs i övrigt jätte bra vilket är skönt. Det blir många förändringar för honom i och med att jag börjar jobba, längre dagar på dagis och så kommer pappa att vara den som lämnar/hämtar och är med honom hemma. Fast jag tror att de kommer att få det så bra tillsammans.

3 kommentarer:

  1. Jättfräscht linne! Ser ut att vara en finfin modell och röd/vit randigt är så rätt!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kläder du gör! Hittade just din blogg, mycket inspirerande! :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket!

    Singh - Dina kläder är super fina, gillar din marina tröja, snyggt med randigt :)

    Måste in och kika på din blogg "sysslar och pysslar".

    SvaraRadera