fredag 20 augusti 2010

U-båtar på ny tröjmodell

Har sytt en ny sorts tröjmodell. Har haft den blivande tröjan tillklippt hela sommaren men så lyckades jag hitta inspiration att sy klart den. Och när den väl var klar och M fick den på sig så förstår jag inte varför jag inte har sytt den klart tidigare. Den blev jättefin om jag får säga det själv. Ärmarna blev lite konstig längd på men det funkade ändå, de slutar i armvecket. Meningen var nog från början att det skulle vara uppvikta ärmkanter och inte bandkant som jag sydde dit. Glömde bort det eftersom den låg och väntade så länge.

Halsen har jag satt mudd i och det tycker jag gjorde tröjan. Ska nog försöka mig på det på fler kläder. Det sitter knappar på båda axlarna men nästa tröja räcker det med att ha det på ena sidan. Tyget är från Znok och Johanna A har ritat det, muddväven kommer från en tygaffär på söder. Mönster är från Ottobre med några justeringar.

1 kommentar:

  1. Jättefin:) Och håller med halsmudden är jättefin. Snygg fåll nertill.

    SvaraRadera